Design Sprint
Ongelmasta ratkaisuun viidessä päivässä
Design Sprint on tehokas menetelmä, joka yhdistää palvelumuotoilun työkalut ja ketterän palvelukehityksen. Sprintin avulla yritykset voivat kehittää ja testata uusia ideoita vain viidessä päivässä. Tämä nopea ja ketterä lähestymistapa auttaa tunnistamaan, mitkä ideat ja kehityshankkeet ovat lupaavimpia jatkokehitystä varten.
Mikä Design Sprint?
Design Sprint on tiivis ja tehokas prosessi, jossa organisaatio voi kehittää ja testata uusia ideoita vain viidessä päivässä. Menetelmää voidaan mukauttaa organisaation tarpeisiin. Sprintin avulla tiimi voi edetä ideasta prototyypin testaukseen 4-5 työpäivässä.
Design Sprintin eteneminen
Ma
Ongelman määrittely
Ti
Ideointi
Ke
Parhaiden ideoiden valinta testaukseen
To
Prototyypin luominen
Pe
Ideoiden testaus asiakkaalla
Sprintti on myös mahdollista toteuttaa neljässä päivässä, jolloin toimeksiantajan tiimi on läsnä kahdessa ensimmäisessä työpajapäivässä ja prototyypin rakentaminen ja testaus tehdään asiakkaan puolesta. Suosittelemme kuitenkin palautteen kuulemista suoraan yrityksen asiakkailta viimeisenä päivänä.
Tutustu asiakastarinaan
Taitori
"Yhteistyö sujui loistavasti ja lopputulos oli kiitettävä. Tykkäsin tehdä töitä kanssanne, koska olitte erittäin ammattitaitoisia ja motivoituneita. Samalla opin itse design sprint -menetelmästä"
Design Sprintin hyödyt
Design Sprint tarjoaa organisaatiolle nopean tavan kehittää ja testata uusia ideoita asiakaslähtöisesti vain viidessä päivässä. Se vähentää riskejä, säästää resursseja ja tuo tiimille yhteisen vision kehitystyöhön. Sprintti auttaa tunnistamaan toimivat ratkaisut varhaisessa vaiheessa ja menetelmää voidaan mukauttaa organisaation tarpeisiin
Nopeus ja tehokkuus
Ideoiden kehitys ja testaaminen tapahtuvat vain viidessä päivässä, mikä säästää aikaa ja resursseja tiimiltä.
Riskien minimointi
Asiakaspalaute saadaan jo varhaisessa vaiheessa, mikä auttaa tunnistamaan toimivimmat ratkaisut ennen suuria investointeja.
Asiakaslähtöisyys
Menetelmä keskittyy aidosti asiakkaiden tarpeisiin ja varmistaa, että ratkaisut ovat käyttäjille merkityksellisiä.